FAQ

Vragen?

FAQ

Algemene vragen

Alle Aruza horloges zijn voorzien van volledig automatische mechanische/quartz uurwerken. Dit uurwerk is gekozen vanwege de betrouwbaarheid en precisie om u optimale prestaties te garanderen. Let op: dat alle mechanische horloges een variatie hebben van enkele seconden per 24 uur.
Aruza horloges zijn ontworpen met het oog op een extreem laag onderhoudsniveau. Dit omvat geen onnodige complicaties voor een betrouwbare prestatie, en een ontwerp dat gemakkelijk te reinigen is zonder speciaal reinigingsgereedschap.
  • Vuil kunt u afnemen met een (vochtig) doekje
  • Pas op met extreem scherpe voorwerpen
  • Ga 1 keer per 2 jaar naar een horlogemaker voor een onderhoudsbeurt
Aruza horloges die met mechanisch uurwerken zijn gemaakt kunnen na een tijdje wanneer u deze niet draagt stil komen te staan. Deze moet u dan opwinden. Hieronder vertellen wij u in kleine stappen hoe dit in zijn werk gaat.
  1. Pak met uw duim en wijsvinger het kroontje vast en trek hem rustig naar buiten.
  2. Draai hem door (30 tot 50 omwentelingen) met de klok mee totdat u weerstand voelt.
  3. Zodra u weerstand voelt, is uw horloge opgewonden. Doet u deze af, en draagt u hem een tijdje niet gaat hij weer stil staan. Dan kunt u hem altijd weer opnieuw opwinden!
  4. U kunt uw Aruza horloge weer dragen!
Komt u er niet mee uit? Neem dan contact op via support@aruza.nl

De meeste van onze horloges zijn waterbestendig. Kijk naar de specificaties van elk horloge om de waterbestendigheid te zien. Houd rekening met dat de hoeveelheid water die uw horloge aankan, afhankelijk is van de waterbestendigheid. Als een horloge waterbestendig is, betekent dit niet onmiddellijk het is veilig om mee te zwemmen.


U hoeft zich geen zorgen te maken over het feit dat het zweet of de regen uw horloge beschadigt. Wij adviseren echter om uw horloge niet onder te dompelen als plotselinge bewegingen.

Bestellingen

Voor Nederland en België bieden wij 1 werkdag verzending aan. Bestel voor 12:30 uur en het wordt meestal de volgende dag geleverd. Wereldwijd kan het 3 – 7 werkdagen duren voordat uw bestelling arriveert.

De op dit moment beschikbare betaalmethodes zijn iDeal, Giropay, KBC/CBC, Belfius Direct Net en ING Home'pay

Neem onmiddellijk contact met ons op en we zullen ons best doen om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Voeg bewijsmateriaal (afbeelding) toe aan uw verzoek en bewaar het ontvangen delen altijd!

Neem onmiddellijk contact met ons op en beschrijf het probleem. Als u in aanmerking komt, geven we u een retourlabel waarmee u het kunt retourneren voor omruiling of terugbetaling.


Let op: Wij controleren altijd of het product 100% correct en onbeschadigd is voor het verzenden. Er vindt daarom ook een controle plaats of het een fabrieksfout of zelfgemaakte schade is.

We betalen je alleen de verzendkosten tot en met €10 volledig terug als er een defect was bij je aankoop. Als de verzendkosten dit bedrag overschrijden, bent u verantwoordelijk voor het resterende bedrag.
Wij zijn niet verantwoordelijk als u een verkeerd adres heeft ingevuld. Controleer daarom altijd voordat u verder gaat met betalen. Houdt er rekening mee dat dit een vergissing van uw kant is, maar we zullen ons best doen om u te helpen.

Retourneren en ruilen

Meer informatie over retourneringen vind je op de Retour pagina.
Ja, u kunt uw horloge ruilen voor een ander horloge met hetzelfde prijs. Let op: u dient de horloge verpakking ongeopend en geseald terug te sturen. Voor verzendinstructies dient u contact met ons op te nemen via sales@aruza.nl. Vergeet niet uw ordernummer en track & trace code mee te sturen. Zodra wij het pakket hebben ontvangen, verzenden we het nieuwe product naar u toe.
Het kan 3-5 werkdagen duren vanaf het moment dat u een restitutiebevestiging ontvangt. Houd in alle gevallen rekening met maximaal 7 werkdagen. Als u uw terugbetaling nog steeds niet heeft ontvangen, neem dan contact met ons op.
Winkelwagen
Scroll naar boven